Thursday, June 07, 2012

Quote #1


Ini adalah satu cliche quote. Mungkin la.

Tapi, tak apa la sebab aku nak motivate diri sendiri. Siapa lagi nak motivate diri sendiri kalau bukan aku kan? 

Your choice in your hand, bak kata orang putih. And happiness is a choice. So takkan nak pilih derita pulak kan kalau kita boleh memilih. Berbahagialah walaupun dalam derita. Amboi aku ni!! Boleh ke?? Haha.

Frankly speaking, kadang-kadang dah rasa tak mampu nak hadap dengan apa yang ada sekarang ni. Ohh.. sungguh la payah hidup ni!!! 

Orang kata ada pelangi selepas hujan. Yang patah akan tumbuh. Yang hilang akan berganti.Stay cool ! Tapi, jangan lupa.. bila ada yang berganti akan ada yang hilang. Pro and con la.  And be patient, good things come to those who wait. Tapi, sia-sia je tunggu kalau tak ada usaha. Actually, I'm too tired to wait. Bukan sebab tak usaha, tapi belum ada rezeki mak aku kata.

So now.. keep going, keep moving and keep whatever i can keep. I'll try to keep it. May Allah be with me.

Sajak di bawah tidak ada kena mengena dengan quote di atas. Cuma aku rasa sangat bersemangat bila baca sajak orang ni. Cilok sajak orang je sebab aku memang tak reti nak tulis sajak apa tah lagi nak buat sajak yang bersemangat macam gini ha. Tak jadi nak sedih kalau baca sajak ni. Alahai, jiwangnya kau Bedah !! wakaka.


Ke mana jua aku jatuh, di situ aku berjalan

Bosan berjalan, aku berlari

Tak mampu berjalan dan berlari, aku mengengsot

Hancurkan aku dengan derita

Musnahkan aku dengan senjata

Dan kau masih tidak mampu membunuh jiwaku

Wahai kesedihan . . .
 
~ Aishah Madadiy ~
Velvet di Durham


p/s : I love your ideas in Velvet di Durham. Dapat pengisian jiwa bila baca buku anda. Thanks. Nak sainnnn !! Heheh.

2 comments:

  1. cm tu lah mber ak kn..fikir positif & sajak tu mmg best...tp klo ko yg tulis mybe ak akn kata" gua x caya" hehehe...tp nk sainnnnn gak...=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. selagi mampu..boleh la positif walaupun byk sgt cas2 negatif dalam kepala ni.

      "gua x caya"...ayt mencabar kewibawaan aku ni!!! gua akan buat sampai lu percaya....lu tunggu ar, one fine day. hahaha *gelak cam org jahat*

      Delete