Friday, November 01, 2013

Dia seperti bintang !

Ya, dia/ia seperti bintang. Kita hanya boleh tengok dari jauh...tapi tak boleh nak capai.

Inilah perumpaaan yang selalu aku letak bila aku nakkan sesuatu tapi tahu takkan boleh dapat dengan logik melainkan kuasa Allah yang Esa nak bagi rezeki kat aku. 

Huahua... x pe la.lupakan pasal tu...kalau aku sambung cakap pasal bulan dan bintang ni mau bertambah jiwang nanti.

Bercakap pasal kuasa Allah..aku bukan fokus utk perkara besar je... kita tahu kuasa Dia meliputi langit dan bumi. Takkan ada sehelai daun pun yang akan gugur ke bumi tanpa kuasa dari Dia. Subhanallah.... Allahuakhbar.

Sejak usia makin meningkat ni...aku selalu terfikir tentang rezeki yang Allah bagi pada aku. Ada yang aku mntk dapat dan ada yang x dpt. Ada yg cpt dan ada yg lambat. Dan aku pasti ada rezeki yg aku dpt tanpa sedar pun (dah tak sedar cnfirm2 la x ucap alhamdulillah kn.astaghfirullah...)

Aku mula terasa yg Dia bagi apa yg aku mintak peringkat demi peringkat. Bila aku dapat sesuatu benda tu baru aku terfikir yang...."aku pernah doa untuk perkara ni dlm 3 or 4 or 5 dan boleh jadi 10 tahun lepas. sekarang ni aku dh dapat antara apa yg aku mntk tapi tak adalah sehebat org lain (sb aku bercakap mengenai perkara kecil cth spt impian utk memiliki kasut yg diidamkan. Dan aku tidak bercakap mengenai impian utk memiliki banglo, jet pejuang or kawen dgn anak raja ke. tidak dan tidak.)

Tengok tu..masih ada 'tapi'. Memang tak bersyukur...apa yg kau mintak itulah yg kau dapatkan. Bila allah dah bagi pon kita masih nk pertikai apa yg kita dapat. Padahal kita yg mntak semua tu. Sebab apa... sebab manusia memang tak pernah cukup dengan apa yang dia ada. 

Tolonglah bersyukur wahai hati...mintalah dengan hati yang ikhlas.terimalah dengan hati yang terbuka. Takkan ada yang pernah cukup di dalam dunia ni.

Syukur... aku juga terasa yang Allah sedang memakbulkan doa2 aku. Berjalan di dalam lorong2 yang aku mintak Allah tunjukkan pada aku. Tinggal pada aku saja utk membawa jalan tu ke haluan mana. Sebab cita2 aku sgt tinggi. Dulu tak pernah terfikir nak bt macam2. Sekarang ni rasa semuanya nk explore.

Syukur di atas segala nikmat yang Kau berikan kepada kami samada secara sedar atau tidak.  
 
Realisasikanlah impian2 ku, impian2 keluargaku, dan impian2 sahabatku dengan cara yang baik ya Allah. 

Amin.
 



p/s :tajuk entri punyalah jiwang padahal entri tak ada bulan bintang pun haha. Dia seperti bintang... Ya dia seperti bintang! You can't reach it... but you can always see it... and you know it can still there wherever you go. Bibir takkan berhenti senyum bila melihat bintang. Bintang juga impianku Ya Allah.....

No comments:

Post a Comment