Thursday, May 24, 2012

Kisah Najihah : BAB 11

Huh!!! Masuk je pejabat, dah nampak Najmi kat bilik operasi. Telan air liur aku, sambil jalan tunduk penuh warak. Dia tak bawa bas ke hari ni? Uniform pun tak pakai. Terniat jugak nak tegur Najmi. Tapi Najmi tak sudi, jadi takkan pulak aku nak sudikan diri. Ye tak?

Hermm.. bila ingat Najmi, terus ingat kasut basah yang ikan boleh berenang-renang dalam Adidas colour merah putih dia tu. Hoho.. sempat aku intai kasut dia tadi. Dia pakai kasut lain pulak. Adidas tetap Adidas. Cuma colour coklat gelap dan design pun lain sikit. Banyak betul koleksi kasut dia ni haha.

Bila dia masuk ke kereta dengan berkaki ayam semalam, aku bersabar je untuk kena sembur bila-bila masa. Kena ready tahan telinga.

“Sorry for your Adidas…” Najihah cakap sambil tengok Najmi yang berkaki ayam tengah tekan pedal minyak.

Najmi pandang Najihah sekilas bila masing-masing dah menyepi lama. “Not too bad. Esok jemur.. kering.” Punyalah penuh ikhlas suara yang keluar dari bibir Najmi. Siap tersenyum simpul lepas tu. Apa jenis ketenangan yang dia ni ada??

Esok jemur.. kering. Something goes wrong with him!!! Tak ke pelik bila dia langsung tak marah aku. Kurang-kurang pun aku ingat akan dapat kata cacian. Tapi elok dia tersenyum simpul. Hish!

Najihah buat kerja macam biasa. Bila Dato’ sampai, barulah dia kena panggil ke bilik Dato’. Explain pasal kes mahkamah semalam. Gaya bercakap, macam aku ni peguam bela dan peguam cara je haha. Lepas dengar penerangan Najihah, Dato’ terus gerak ke KL sebab tak jadi pergi petang semalam. Apa sebab aku tak tau la pulak kan. Najmi dengan Omar mengekor Dato’ sampai ke luar ofis. Omar aku fahamlah sebab memang kerja dia pun kena mengekor Dato’. Najmi yang  pelik aku tengok. Apa motif dia ni pun aku tak tau.

Tak lama lepas tu, Najmi dah ada dalam bilik operasi. Kat tangan dia ada buku trip perjalanan semua bas. Entah bila dia masuk situ pun aku tak sedar. Lama dia tenung buku tu aku nampak. Tapi, lantak dialah, mungkin dia nak kipas bos kot sejak naik pangkat ni. Mungkin dia pulak yang nak jadi mata-mata Dato’ lepas Amin yang menjadi mata-mata En. Razif.

Najmi dah masuk bilik En. Razif pulak sekarang ni. Hish.. busy betul si Najmi ni. Amin yang supervisor tu pun tidak sesibuk dia. Cakap pasal Amin, mana dia pergi melingkup? Batang hidung dia pun tak nampak. Nak berubah konon, cakap tak serupa bikin. Sudahlah Najihah, jangan sibuk hal orang. Hal kau sendiri pun tak tertanggung, badan kau tu pun lemah-longlai. Sikit lagi je nak tumbang. Pergi sambung kerja kau balik. Najihah berkira-kira sendiri.

Tapi tak boleh nak sambung kerja, perut makin sakit melampau-lampau. Aku tak nak masuk hospital macam dulu. Akhirnya Najihah bongkokkan badan dan menekup muka atas meja. Kedua tangan dia pegang perut. Ada air jernih yang dah mengalir jatuh atas meja. Badan terhinggut-hinggut tahan sakit.

DUMMMM!!!

Bergegar rasa kepala yang aku pekup atas meja ni. Mujur tak melompat.

Sebelum angkat muka, Najihah sempat kesat mata dia yang basah. Dia nampak Pak Cik Khalid tengah letak kedua-dua penumbuk dia atas meja. Ingatkan dah berlubang dah meja aku ni dengan penumbuk orang tua tu. Kalau berlubang tadi, tau la apa yang aku boleh buat.

“KENAPA GAJI AKU KENA POTONG BULAN NI???”  Pak Cik Khalid tengking kuat-kuat.
Ushhh.. kasar giler orang tua ni. Takut pulak aku rasa. Alia semput-semput datang mengekor Pak Cik Khalid. Semua orang kat situ dah terdiam tengok perangai baran Pak Cik Khalid.

“Jiha.. Pak Cik Khalid datang tempat aku tadi. Aku cakap kau yang keluarkan notis potong gaji.” Termengah-mengah si Alia. Lepas tu mata dia tertancap tepat pada mata Najihah yang masih basah. “Jiha...kau okey??”

“Bagi tahu saya kenapa Cik Ain??” Pak Cik Khalid dah tunjuk muka bengis. Soalan Alia, terbiar macam tu je. Cik Rahim dah datang dekat meja Najihah.

“Duduk dulu Pak Cik Khalid.. kita boleh cakap elok-elok.” Najihah cakap perlahan dengan tangan tak lepas paut meja.

DUM. DUM. DUMMM!!!

Pak Cik Khalid tumbuk meja lagi. Tercengang semua orang kat sini. Suasana tegang  seketika.

“Kau nak bagi anak bini aku kat rumah tu makan pasir ke???” Lagi kuat Pak Cik Khalid jerkah. “Mentang-mentanglah gaji kau besar. senang-senang kau nak potong gaji aku. Kau jangan ingat jawatan kau bagus, kau boleh kurang ajar dengan aku.”

Adoi orang tua ni!!! Alia dah tak tentu hala. Najihah genggam tangan atas meja. Mana lagi nak tahan sakit dan marah dalam sekaligus.

“Apa ni Khalid.. tak boleh cakap elok-elok ke? Kau tu pun bukan muda lagi nak naik darah tak tentu pasal.” Cik Rahim yang berdiri sebelah Pak Cik Khalid cuba tenangkan suasana.

“Kau tanya dia ni kenapa aku naik darah.” Pak Cik Khalid tuding jari kat muka Najihah tapi mata dia tengok Cik Rahim.

“Pak Cik Khalid jangan senang-senang nak tuduh saya sembarang! Saya masih waras dengan apa yang saya buat. Apa ingat saya kejam ke nak letak pasir dalam periuk pak cik. Saya tak buat sesuka hati saya. Saya ada semua bukti untuk potong gaji pak cik.” Tiba giliran Najihah tunjuk berani. Suara dia agak tinggi, tegas. Muka dia serius. Tak nampak takut pun pada Pak Cik Khalid. Semua kat situ terdiam tengok Najihah.

“Pak Cik tunggu situ.. saya nak cari semua rekod trip pak cik. Cuba pak cik belajar sabar sikit…benda takkan jadi rumit kalau kita buat cara baik ”. Suara Najihah sudah mula mengendur. Dia sempat beristighfar.

Najihah masuk bilik kecil belakang dia cari segala dokumen . Pak Cik Khalid dah terduduk  kat kerusi depan Najihah. Semput gamaknya marah-marah tadi. Umur orang tua ni pun dah lanjut, tapi sangat bertenaga nak melenting. Tak padan umur yang lebih setengah abad, ada hati beristeri dua. Kalau perkahwinan kali keduanya menyenangkan hidup, tak apa jugak.

Ini tidak, dia kena tanggung beban anak-anak tiri yang masih bersekolah. Anak-anak daripada hasil perkahwinan pertama dia, dah tak pedulikan dia sejak dia kahwin dua. Itu cerita yang dia tahu daripada Cik Rahim sebelum ini.

Ikutkan hati muda Najihah, nak je dia marah pada Pak Cik Khalid lebih teruk dari tadi. Tapi, dia masih ada pertimbangan. Kalau dia bertindak sama macam tu, ini bermakna dia jugak tak ada beza dengan Pak Cik Khalid yang terlalu ikut emosi.

Jika Haji Ramli ada kat sini, perkara macam ni tak akan berlaku. Dia orang homat Haji Ramli lebih daripada hormat aku yang masih dianggap budak hingusan kat sini.

“Ini dia bukti-buktinya pak cik. Ini kad perjalanan yang tertulis semua trip pak cik...” Najihah campak kasar semua bukti depan muka Pak Cik Khalid. Haha.. aku letak elok-elok jelah. Tak campak pun. Cuma terniat je tadi. Niat jahat, malaikat belum catat lagi kan?? Mujur niat je.

“Pak cik tengok dan banding.. tarikh, masa dan trip pak cik kena saman samakan dalam kad tu. Perlu ke saya nak jelas lagi?? Kalau perlu saya boleh kasi clear, pak cik.” Aku bukan tak  nak buat penjelasan. Tapi, aku pun dah tak larat sangat ni. Kecik je aku tengok Pak Cik Khalid time ni. Kang, aku gunting juga kot misai dia yang serupa misai Mr. Potatoe ni. Oh ya, gaya misai orang tua ni dah qualified masuk Kejohanan Misai dan Janggut Antarabangsa la wakaka.

“Eh.. apa hal ni?” Amin datang tiba-tiba dengan mencelah-celah kat sebelah Cik Rahim.

“Hah…eloklah kau sampai. Amin.. tolong aku ambik buku trip bulan lepas. Buku tu ada dekat kau kan? Trip KL.” Tegas suara Najihah. Amin pantas ikut arahan. Kemudian Amin serah buku kepada Najihah. Najihah selak-selak buku tebal tu. Tanpa disedari, Najmi juga telah berada di sebelah Amin. Dia orang semua berdiri sederet depan meja Najihah. Tinggal Alia je terpacak kat sebelah Najihah.

Najihah letak buku yang sedia terbuka depan orang tua tu. Orang tua tu khusyuk study. Tak ada apa yang orang tua tu boleh pertahankan. Pihak pengurusan memang rekod segala trip perjalanan driver. Najihah terduduk di kerusi sambil membongkok. Dia peluk tubuh kuat-kuat tahan sakit sambil menggigil. Alia datang mendekati Najihah.

“Jie.. kau sakit ni!!” Alia pegang bahu kedua belah bahu Najihah daripada belakang kerusi. Kuat Alia paut.

“Kau bernasib baik hari ni. Kali ni kau selamat!” Telunjuk Pak Cik Khalid tuding tepat ke muka Najihah. “Kalau lepas ni kau potong lagi gaji aku, siaplah engkau aku…”
Amin potong cakap Pak Cik Khalid. “Eh Pak Cik Khalid…apa ni? Apahal nak berkasar dengan perempuan pulak.”

Najihah pejam mata, dia dah tak peduli dengan Pak Cik Khalid yang dah jerit-jerit.

“Eh, pak cik!!! Pak cik diam boleh tak?? Tak nampak ke dia ni tengah sakit???” Alia tiba-tiba tengking Pak Cik Khalid.

“Sebelum saya naik angin kat sini.. baik pak cik keluar!!” Amin lawan cakap Pak Cik Khalid. Dia tarik kasar tangan Pak Cik Khalid bawa keluar daripada pejabat. Cik Rahim pun ikut Amin sama. Tinggal Alia dan Najmi kat situ.

Kalau bab naik angin, serahkan pada juaranya, Amin. Pak Cik Khalid sempat lagi maki-hamun sepanjang dia jalan keluar daripada pejabat. Najmi jadi pemerhati, jauh sekali nak membela Najihah. Huh.. tak ada unsur-unsur gentleman langsung. Dalam riuh-rendah tu, Najihah tersandar lembik dekat kerusi dia. Sempat Alia sambar bahu Najihah sebelum dia rebah.

“Jie.. kau kenapa ni?? Jangan buat aku takut, Jie…” Alia goncang-goncang bahu Najihah.

“Najmi! Tolonglah!!!” Najihah sempat dengar sayup-sayup suara Alia.

                            ******************************************************************************
Sedar-sedar je, bau ubat terus mencucuk hidung. Najihah nampak semua warna putih sekitar dia. Dinding putih, baju putih tengah bergerak-gerak, cadar putih, dan selimut putih. Selimut putih?? Putihlah sebab dia ada atas katil hospital sekarang ni. Di situ ada menempatkan beberapa katil untuk pesakit luar dan pesakit yang sedang menunggu giliran untuk memasuki wad.

Dia tengok ada tiub air yang masuk kat tangan. Dia raba kepala, tudung dah tanggal. Mungkin Alia yang tanggal masa dia tumbang tadi.

Najihah nampak seorang jururawat jalan menghampiri dia. Alia dan Najmi ikut dari belakang. Mata dia orang tak lepas pandang Najihah yang terlantar atas katil. Najmi jalan dengan muka serius dia. Muka Lia pulak dah macam risau giler dah tu tengok keadaan Najihah.

“Lia.. apa kronik sangat ke penyakit aku ni sampai masuk hospital?? Aku ada harapan lagi tak??” Suara Najihah lemah. Rasa teruk sangat sebab ini kali pertama boleh tumbang. Kira balik rumah nanti boleh catat dalam diari yang dah lama aku campak bawah katil. Pecah rekod sehh.

“Ya Allah, engkau ni Jie!!! Tak ada soalan lain ke? Sempat lagi cakap bukan-bukan.” Alia geleng kepala. Lepas tu, dia dah pekup mulut. Aku ingat dia buat apa, rupanya tahan gelak. Ada ke patut gelak kat orang sakit macam aku?? Najmi fokus je dengar apa yang kita orang sembang  sambil peluk tubuh. Mujur dia steady je.

“Aku ingat kau boleh makan kenduri arwah dah malam…” Belum sempat Najihah habis cakap,  Alia terus pekup mulut Najihah. Najihah jegilkan mata dia tengok Alia. Boleh mati lemas aku!! Lia ni bukan pekup mulut je, dia pekup seluruh sistem pernafasan aku. Kang mati sebab lain pulak kang.

“Hishh!!! Cerah lagi harapan kau tu. Jangan risau la…” Alia cakap sambil sengih. Najmi yang beria-ia control macho tadi, dah tunjuk potensi nak gelak. Dia betul-betulkan cap dia sambil sengih sikit.

“Dia macam mana, nurse?” Najmi tanya, cepat-cepat dia naturalkan keadaan. Mata dia fokus kat jururawat yang tengah periksa kertas rawatan Najihah.

“Dia demam, suhu badan dia tinggi dan kurang air dalam badan. Sebab tu badan dia sangat lemah. Jadi kami masukkan air dahululah. Mungkin dia kena tahan di wad dalam sehari dua ni.. tapi kena tunggu apa kata doktor dulu.” Jururawat tu cakap sambil bagi senyum segaris. Alia beri perhatian. Najmi angguk-angguk. Kemudian jururawat tadi berlalu.

“Huh…ingat dah kritikal tadi.” Najihah hembus nafas lega sambil tengok Alia. “Giler serius aku rasa dah tak ada harapan…haha.” Najihah gelak, tapi memang tak bermaya suara dia.

“Hishhh…jangan gelak banyak. Badan kau tu lemah lagi. Kang tipis pulak harapan tu…” Alia sentuh-sentuh dahi dan pipi Najihah. Kesian jugak dia dengan aku ni.

“Lia…ibu abah aku?” Tanya Najihah pendek.

“Aku dah bagi tahu…kejap lagi dia orang sampai.” Alia mula bertenggek tepi katil Najihah. Najmi diam memerhati. Badan Najihah terasa sangat lemah, mata dia terpejam balik.  

                          ******************************************************************************
“Assalamualaikum…”

Najihah terus menghadap ke arah pemberi salam. Sebelum tu, badan dia mengiring membelakangkan Naj…. Najmilah!!! Mati aku. Kenapa bila nampak mamat ni, aku rasa nak hilangkan diri serta-merta.

“Waalaikumsalam…” Najihah terkulat-kulat. Dia meraba-raba kepala. Serba-salah bila kepala terbiar macam ni. Ciss! Mamat ni dah nampak rambut panjang aku.

Nak buat macam mana? Ada tudung, si Alia campak kat pejabat. Masa Mak Cik Aisyah datang semalam pun tak bawak tudung. Di dalam bilik ni, ada empat katil untuk pesakit, hanya tiga yang terisi termasuk Najihah. Nak pinjam tudung kat dua pesakit lagi dalam bilik ni,  agak tak logik. Sebab ada sorang nyonya tua dan sorang lagi menachi. Wah, macam wad Satu Malaysia pulak!!! Confirm, dia orang ni tak pakai tudung. Tudung saji adalah kot, itupun dekat rumah haha.

Sudahnya dia teringat nak capai tuala yang tersangkut kat kerusi. Terus dia selubung atas kepala. Apasal aku tak terfikir dari tadi, kalau tidak tak la susah payah nak cari jalan pinjam tudung. Najmi perhati tindak-tanduk Najihah. Mana taknya, Najihah dah berselubung macam gaya penunggu gua. Dalam pada tu, Najmi tarik kerusi dan duduk menghadap Najihah.

“Nak bagi dekat sapa tu??” Mata Najihah melirik pada bakul buah-buahan yang ada atas riba Najmi. “ Dah macam bakul hantaran tunang haha..” Najihah dah tergelak-gelak. Bola mata Najmi jatuh pandang atas riba dia.

“Ohh!! Dato’ bagi.. dia kirim salam.” Bakul tadi, Najmi letak atas meja kecil bersebelahan dengan katil Najihah.

“Dato’ dah balik ofis?”

“Belum.. KL lagi.”

“Dato’ tahulah saya pengsan??” Nada Najihah agak nyaring.

“A’ah.. dia ada call semalam. Saya bagi tahu terus la.”

“Ish.. malunya!!!” Habis semua orang tahu aku tumbang. Macam mana ni? Dia tutup muka dengan towel sekejap. Najmi diam, tak tunjuk respon. “Tapikan.. baik betul awak dengan Dato’. Ada apa-apa ke?” Dalam tak senang duduk tu, boleh pulak terkeluar ayat spontan.

“Ada apa-apa, apa?” Soalan dibalas dengan soalan juga daripada Najmi. Muka Najmi dah naik pelik. Dia mesti tak faham dengan apa yang aku sedang tuduh dia ni wakaka.

“Apa-apa lah.. takkan tak ada kot?” Najihah angkat kening dua kali. Dia buat muka nakal. Muka Najmi berubah. “Haha…tau takut.” Najihah tergelak kuat. Dua orang lagi pesakit dah jeling-jeling tengok dia.

“Muka tu.. pucat lagi tau. Sakit ke tidak ni?” Sebelum tu, Najmi toleh kiri kanan tengok orang yang mungkin terganggu dengan gelak Najihah.

“Sihat dah.. antibodi saya kan kuat.”

“Patutlah body pun berat…” Najmi mencelah perlahan sampai tak boleh nak dengar. Kemudian, dia pandang ke arah lain sambil urut-urut tengkuk dia.

“Apa yang berat? Ulang balik!!” Najihah kecilkan mata dia sambil tengok Najmi.

“Antibodi orang tu memang kuat. Kuat macam dia melenting dekat Pak Cik Khalid semalam.” Najmi tersenyum simpul lepas cakap. Simpul yang lebih mirip kepada sinis rasanya.

Aihhh.. betul ke statement kau tadi Najmi??? Bunyi lain je tadi. Lantak dia la.

“Ohh.. saya cuma nak test power je semalam. Itu baru keluar bunga-bunga.. awak belum tengok yang real.”

“Bunga-bunga pun sampai pengsan??” Kali ni memang sah-sah Najmi sinis. Bukan lagi rasa-rasa dah. Ciss!!! Menyampah aku!

“Hey.. saya pengsan bukan sebab takut dekat Pak Cik Khalidlah.” Tegas suara Najihah. Mamat ni kena kasi penerangan sikit, baru nak reti. Macam lah dia tak nampak aku sakit semalam.  Eh, betul ke dia tau aku sakit??

“Itulah.. saya dah suruh orang tu ambil MC. Tapi orang tu degil…nak jugak pergi kerja.” Najihah tongkat dagu dengar Najmi membebel. “Dah tu, tak pandai nak jaga makan. Konon tak pernah pengsan, antibodi kuat.. tengok, Allah dah bayar cash.” Panjang Najmi berleter. Meleret Najihah senyum. Ada ke orang kat sistem suria ni teruja macam aku ni bila kena leter. Kalau bukan Najmi yang membebel, sorry aku nak fokus. Kirim salam bebanyak haha.

“Susah-susah je awak datang sini kan.” Ikhlas bunyi suara Najihah sambil senang hati 
tengok Najmi.

“Kenapa? Tak boleh?” Najmi tanya dengan lurusnya.

“Taklah, saya suka!!” Najihah pintas laju. Shit! What the hell of this?? Terlepas cakap pulak dah. Najmi tersengih. Dia pandang Najihah dengan berpeluk tubuh. Suka betul dia buat trademark cam tu. Smartnya dia. Ambik gambar boleh? 

“Dah makan?” Pendek je Najmi tanya. Mujur Najmi dah tukar topik sebab aku dah mula rasa segan sekarang ni. Maklumlah, Najmi ni mudah buat aku bercampur rasa bila jumpa dia.

“Dah.. tapi tak ada selera. Tak sedap. Lainlah dapat makan satay ke, Secret Recipe’s ke…baru kena dengan tekak ni.” Macam la selalu sangat aku makan Secret Recipe’s. Najmi geleng kepala.

“Walau macam mana pun.. perut kena isi.” Najmi tetiba bernada lembut. “Dan kalau awak nak makan semua tu.. saya boleh bawak. Tapi kena keluar dari sini dululah…”
Wahhh! Betul ke apa dia cakap ni? Macam tak percaya je. Atau aku yang makin pekak sejak kenal dia.

“Betul ni??” Najihah tanya dengan muka paling tak percaya. Najmi angguk. Aku rasa muka aku time ni dah seceria bulan mengambang 15 hari bulan. Seronoknya bila Najmi ajak dating. Tak sabar nak tunggu hari kejadian. Gatalnya aku!!!

“Mak ayah.. mana? Tak datang?” Mata Najmi tengok jam Adidas kat tangan masa dia tengah bercakap. Maklumlah, waktu melawat dah nak habis. Tapi, dia tak nampak pun bayang mak bapak aku.

“Petang karang dia orang sampai. Lepas tu.. boleh angkut saya balik rumah terus. Tunggu air ni habis aje.” Najihah tuding ke arah tiub air yang terpasang kat belakang tangan dia. Tinggal separuh je lagi natrium cloride di dalam beg lutsinar yang tergantung kat tiang besi tepi Najihah.

“Dah boleh keluar??” Najmi agak terkejut. Lepas tu, dia tengok tiub yang bersambung dari tangan Najihah ke beg lutsinar tersebut.

“Ye la.. sebab tu saya cakap susah-susah awak ke sini.” Najihah gelak. “Lain kali rojer-rojer saya dulu.”

“Dato’ tak provide walkie-talkie.” Najmi tersengih. Dia keluarkan handphone daripada kocek jeans dia.“Phone number..” Dia asyik dengan tekan-tekan handphone.

“Meh la sini BlackBerry tu…biar saya yang savekan. Teringin sebenarnya nak pegang tepon mahal ni. Nak beli tak mampuuuu…..” Najihah buat-buat sedih pada ayat terakhir dia.

Najmi balas dengan senyum sambil hulur handphone pada Najihah. Najihah ambil dan sempat pulak dia tersengih sambil tekan-tekan keypad. Kemudian, dia lekap handphone Najmi tadi kat telinga dia. Najmi hanya memerhati. Sekarang, suara Bruno Mars dah berbunyi-bunyi bawah bantal Najihah.

Okay…settle. Dah buat missed call...”  Blackberry Bold itu dihulur balik pada tuan dia.

“Dah buat, baru nak cakap.” Najmi menyindir.

“Alah.. itupun nak berkira, bukannya luak pun kredit tu. Nanti saya tolong top-upkan 3 ringgit.”

“Tak payah.. saya pakai fixed line.”

“Uihhh sombongnya.. tak apa-tak apa.” Najihah diam bila terdengar bunyi loceng. Najmi 
masih rileks. “Najmi…tak reti-reti nak balik ke? Time melawat dah habis…tak dengar ke bunyi loceng?”  Najihah cakap bila tengok Najmi yang tak ada tanda-tanda nak balik. Karang tak pasal-pasal pulak kena halau dengan pak guard. Tak ke naya je.

“Eh ada bell eik?? Tak perasan.” Najmi bingkas bangun dan membetul-betulkan letak duduk baju dia.

“Naik pekak kita dengar, boleh pulak dia tak perasan…”

“Ermmm.. jaga diri. Jangan lupa makan dan satu lagi.. kurangkan bercakap. Ini hospital.. tempat rehat, bukan tempat bekerja.” Macam-macam Najmi pesan sebelum dia menapak keluar.

Najihah cuma tersenyum senang dengan cakap Najmi yang dah jalan tinggal dia. “Ingat-ingat...” Najmi sempat goyang-goyangkan jari telunjuk dia dari jauh sebelum dia hilang di sebalik dinding.

Najihah senyum meleret bila ingat balik pesan Najmi tadi. Satu yang buat dia musykil, mamat ni still tak boleh sebut nama dia. Apa masalahnya?? Bukan susah mana pun nak sebut. Belum pernah lagilah orang tersimpul lidah bila sebut nama aku.

Bersambung . . .

No comments:

Post a Comment